Retourneren

Garantie en retour aanvragen

Heeft u iets besteld en na levering vastgesteld dat u het verkeerde heeft besteld? Geen nood, we halen de artikelen op verzoek weer bij u op.

Stuur echter nooit artikelen terug zonder schriftelijke toestemming van onze kant! Dit veroorzaakt extra vertragingen, extra werk en extra kosten.

Heeft u één of meerdere artikelen die u terug wil laten ophalen, stuur ons dan, binnen 14 dagen na ontvangst, een e-mail met de volgende gevens:
-       Firmanaam en uw naam
-       Order- of factuurnummer
-       Productnummer, beschrijving en aantal
-       Uw contactgegevens.

Wij starten dan een retourdossier. Binnen twee dagen ontvangt u van ons een servicenummer, samen met een voorstel van datum voor de ophaling.
Dit servicenummer plakt u op de buitenzijde van het verzendpakket, zodat wij het pakket kunnen identificeren bij binnenkomst in ons magazijn.
Onze vervoerder zal het pakket vervolgens bij u ophalen op de afgesproken dag.

Zodra het pakket terug in ons magazijn is, worden de productverpakking en de inhoud gecontroleerd. Zijn deze in orde, dan wordt er een creditnota voor de artikelen opgemaakt. De oorspronkelijke transportkosten worden niet gecrediteerd.
Van de creditnota wordt een retourkostenbijdrage afgetrokken van €9.95 ex BTW per producttype. Gelieve er rekening mee te houden dat onze kosten het terugnemen van artikelen  aanmerkelijk hoger liggen.

Opgepast

-       nooit een artikel zonder toestemming en zonder servicenummer aan ons terugsturen
-       nooit de productverpakking beschadigen of beschrijven
-       geen aangebroken verpakkingen terugzenden
-       alleen complete bestelhoeveelheden terugzenden

Dit kan er toe leiden dat er extra kosten in rekening moeten worden gebracht of dat eventueel de gehele creditnota zal worden geweigerd.

 

Transportschade

Indien een product beschadigd is tijdens het transport, dan dient u ons hiervan binnen 48 uur na ontvangst per e-mail op de hoogte te brengen.
Indien de verzendverpakking beschadigd is bij levering, dan dient u dit direct bij de chauffeur te melden.

Gelieve in uw e-mail de volgende informatie te geven:
-       Firmanaam en uw naam
-       Order- of factuurnummer
-       Productnummer, beschrijving en  aantal
-       Uw contactgegevens
-       De aard van de beschadiging, eventueel  aangevuld met foto’s.

Wij zullen zo snel mogelijk met u contact opnemen en informeren  hoe we het probleem zullen oplossen. In de regel wordt het product snel vervangen.
Prixos houdt zich het recht voor niet tot vervanging over te gaan, maar het aankoopbedrag van het product terug te betalen.

Garantie

Apparaten en machines die reeds onmiddelijk na het uitpakken niet of slecht werken, moeten binnen 48h gemeld worden, per e-mail, met bovenstaande gegevens plus het serienummer op het apparaat zelf.
Deze storingen vallen onder een aparte garantie bij de producenten. Wij controleren hoe dit probleem opgelost kan worden en geven u hierover de nodige informatie of instructies.
In sommige gevallen zullen we u vragen om eerst contact op te nemen met de servicelijn van de producent. Met hun vakkennis kunnen deze specialisten reeds veel problemen van op afstand direct oplossen.

Voor apparaten en machines die binnen twee jaar na de aanschafdatum gebreken vertonen, geldt de garantie van de producent.
Stuur ons een e-mail met de volgende gegevens:
-       Factuurnummer
-       Serienummer op het apparaat of de machine
-       Uw contact gegevens.

Wij zullen dan contact opnemen met de producent en u laten weten hoe dit probleem opgelost zal worden. Afhankelijk van de storing wordt het apparaat gerepareerd of vervangen.

Voor alle andere producten geldt een garantietermijn van 2 jaar, door ons gegarandeerd, mits het product gedurende die periode onder gepaste omstandigheden werd opgeslagen of gebruikt.
Normale slijtage van het product tijdens het gebruik valt buiten de garantie.

Heeft u vragen over een retouraanvraag of over de garantie, neemt u dan contact op met onze klantendienst.